Virginia Shea 10 käsust

Selles postituses valisin ühe Virginia Shea 10 käsust, nimelt “Ära kuritarvita oma võimu “, ja püüan tuua mõne hea näide enda kogemustest.

Ma töötan IT firmas nii helpdeskina kui ka süsteemiadministraatorina umbes 5 aastat. Meie klietideks on erineva taustaga ettevõtted: era- ja riigiettevõtted, suured ja väiksed korporatsioonid. Enne, kui süsteemiadministraator asub IT firmasse tööle, võetakse temalt allkirja, et klientidest ettevõttete andmed jäävad konfidentsiaalseks, ehk oma töötandja siseruumides. See on loogiline, sest et kliendid annavad kõik ligipääsud oma süsteemidele, et  vajadusel süsteemiadministraator pääseks oma kliendi serverisse.

Ja ma ka ise kuulun sama gruppi, kellel on ligipääsud meie klientide andmetele. Tegelikult, kui analüüsida seda, siis minul on suht suur võim, millega peab väga ettevaatlik olema. Suhted peavad olema väga usaldusväärsed. Minul pole kunagi isegi mõttet tekkinud, et võiks kuritarvitada oma võimuga. Ma ikkagi olen loojalne ja konfidentsiaalne inimene ja ise väga austan teise inimese konfidentsiaalsust. Näiteks tekkivad juhused, kui klient unustab oma sisselogimisparooli ja pöördub minu poole, et abi saada. Alati, kui ma annan kliendile uue parooli, ma annan talle võimaluse esimesel sisselogimisel  seda kohe muuta. Teine näide, kui võtan kliendi pildi üle. Ma alati palun kliendi Outlooki ja dokumendid kinni panna, kuna ma ei taha näha,mis kirjavahetus seal käib

Kokkuvõttes, muidugi, inimesed on erievad. Olid ju juhtumid, kui IT inimesed hakkasid šantažeerima oma kliente, kui nende kätte on jõudnud mingi komproandmed. Milleks seda teha, kui lõpuks nii kui nii saadakse su kätte. Mina oma IT teadmisi kasutan ainult inimeste abistamiseks, mitte kuritarvitamiseks.

Leave a Reply

